Navigare prin tastatură
Blocare animații
Titluri subliniate
Tonuri de gri
Culori inversate
Linkuri subliniate
Mărire
Cursor negru
Cursor alb
Text: Mic Mediu Mare
Resetare
Închide

Ce formular de evaluare a satisfacţiei persoanelor asigurate medical propune  comunitatea DIA

🌀 Un formular de evaluare a nivelului de mulţumire a persoanelor cu asigurare de sănătate a fost pretestat de către comunitatea persoanelor cu diabet tip 1 – Asociația Tinerilor cu Diabet DIA. O variantă finală, consultată cu comunităţi de pacienţi, ar irma să fie integrată pe pagina web a CNAM.

Acestea și-au exprimat opinia cu privire la numărul întrebărilor (20) și calitatea opţiunilor de răspuns, gradul de acoperire a beneficiarilor cu servicii, claritatea mesajului, timpul alocat pentru completare, etc.

Constatări:
– formularul voluminos solicită, cel puţin, 45 de minute pentru completare, prin urmare, obosește potenţialul respondent;
– conţine întrebări repetitive;
– conţine puţine întrebări deschise;
– conţine întrebări generaliste, mai puţin focusate;
– mesaj de-o claritate minimală (“limbaj de lemn”).

Sugestii:
– redactarea formularului astfel, încât să conţină până la 10-15 întrebări, inclusiv, deschise;
– să solicite cel mult, 10 minute, pentru completare;
– limbaj accesibil, scurt, clar, non-generalist;
– evitarea întrebărilor sugestive pentru date cu caracter personal sau stigmatizant (venit, ocupaţie, statut “sănătos”, etc).

Un exemplu sugerat de Formular de evaluare a satisfacţiei asiguraţilor de sănătate din Republica Moldova
……..
1. Sunteţi:
a. Femeie/ fată
b. Bărbat /băiat
c. Alte

2. Locuiţi în:
a.Sat
b.Oraș/municipiu
c. Centru raional

3. Aveţi vârsta de:
a. < 18 ani (aparţinător, tutore)
b. 19-25 ani
c. 26-44 ani
d. 45-63 ani
e. 64+ ani.

4. Sunteţi:
a. Elev/student
b. Angajat (oficial)
c. Auto-angajat/liber-profesionist
d. Pensionar (ă) de vârstă
e. Persoană cu dizabilitate
f. Șomer înregistrat
g. Alte

5. Luaţi
zilnic medicamente?
a. Da
b. Nu
c. Periodic

6. Dacă aţi răspuns “Da” sau “Periodic” la întrebarea #5, atunci ce medicamente, dispozitive și/sau servicii medicale folosiţi? (specificaţi)
……

7. Cât de des aţi mers/beneficiat în ultimul an de servicii ale medicului de familie sau specialist de sector?
a. O dată la 2 luni
b. O dată la 3 luni
c. O dată la 6-9 luni
d. O dată în an
e. Niciodată

8. În ultimul an aţi beneficiat de:
a. Ambulanţă
b. Internare de urgenţă în spital
c. Internare planificată în spital
d. Reṭetă pentru medicamente compensate
e. Reţetă pentru dispozitive/consumabile medicale compensate
f. Consultaţie medic de familie sau specialist de sector
g. Teste de laborator și investigaţii simple
h. Teste de laborator, investigaţii sau operaţii costisitoare (cu trimitere obţinută prin programare online)
i. Alte (specificaţi) ….

9. Obișnuiţi să mulţumiţi medicul pentru beneficiile oferite de asigurarea de sănătate (bilete de trimitere, reţete compensate, etc?
a. Da, întotdeauna
b. Da, uneori
c. Nu

10. Este o povară pentru dvs, să scoateţi bani din buzunar pentru servicii medicale neacoperite, acoperite parţial sau neacoperite în timp util?
a. Da
b. Nu
c. Cel puţin, nu simt.
…….

Activitatea de pretestare este implementată cu suportul proiectului „Echitate în sănătate prin responsabilizare socială”, finanțat de Guvernul Elveției, care are ca scop să consolideze echitatea în sănătate, transparența și responsabilizarea socială, implementat de Crucea Roșie din Elveția, în parteneriat cu Asociația CASMED și HOMECARE.