Navigare prin tastatură
Blocare animații
Titluri subliniate
Tonuri de gri
Culori inversate
Linkuri subliniate
Mărire
Cursor negru
Cursor alb
Text: Mic Mediu Mare
Resetare
Închide

Cu diabetul de tip 1 în clasa întâia: pași de urmat pentru o bună incluziune în mediul şcolar

Regulamentele școlare limitează accesul elevilor la telefonul mobil pe parcursul programului școlar, dar și al persoanelor terţe (aparţinători) în incinta şcolii.

Iată câţiva pași de urmat, pentru o bună incluziune în mediul școlar:

☑️ Aparţinătorul va furniza o notă informativă directorului școlii, cu solicitarea accesului în şcoală al acestuia pe tot parcursul programului școlar, în scopul supravegherii asumate a elevului cu diabet tip 1, solicitând accesul elevului la telefonul mobil, cu rol de dispozitiv medical şi a unui act permisiv pentru accesul în şcoală al aparţinătorului (holul clasei, sala de mese, sport, festivităţi, etc).

☑️Aparţinătorul va oferi copilului mese și gustări cântărite în geanta de școală sau va solicita meniul școlar, în scopul estimării/calculului glucidelor.

☑️ Învăţătorul va primi în prealabil o scrisoare despre elevul său cu diabet de tip 1, oferită de către aparţinătorul copilului, inclusiv, instrucţiuni de reamintire a realizării rutinei de gestionarea condiţiei medicale de către elevul său.

Model de notă informativă adresată directorului şcolii (se întocmeṣte în două exemplare, cu nr. de înregistrare, locaţie, dată):

” Ṣcoala/liceul „…………….”

Directorului, doamna/domnul …..

Subiect: Notă de informare a directorului ṣcolii în sprijinul educaţiei incluzive a elevului de clasa …, nume, prenume ….

Prin prezenta, solicit, respectuos, permisiunea de acces în școală (holul clasei, sala de mese, sport, festivităţi, etc), pe tot parcursul programului şcolar, în scopul supravevegherii și asistenţei, în caz de necesitate, a elevului de clasa …, nume, prenume, pentru buna gestionare a condiţiei sale medicale (diabet zaharat de tip 1), solicitând un act de acces, în acest sens.
Adeverinţa se ataşează.

Notific faptul, că
copilul își monitorizează valoarea glicemiei cu ajutorul unei tehnologii de monitorizare glicemică continuă, care funcţionează doar în conexiune cu telefonul mobil. Prin urmare, solicit, respectuos, permisiunea de-a fi folosit permanent de către copil, în rol de dispozitiv medical.

Vă mulţumesc.

Cu respect, ….

Locaţia, data….”

Un model de scrisoare de informare a profesorului școlar despre elevul său cu diabet de tip 1 și un Plan de îngrijire și supraveghere a elevului cu diabet de tip 1 la școală pot fi găsite aici:

Resurse utile

Sursa imaginii: diabetes.ie